سفارش تبلیغ
صبا ویژن
جمله های طلایی و مطالب گوناگون
[ و به نویسنده خود عبید اللّه بن ابى رافع فرمود : ] دواتت را لیقه بینداز و از جاى تراش تا نوک خامه‏ات را دراز ساز ، و میان سطرها را گشاده دار و حرفها را نزدیک هم آر که چنین کار زیبایى خط را سزاوار است [نهج البلاغه]

نوشته شده توسط:     

شنبه 92 فروردین 10  4:26 عصر

طب سوزنی گوش برای اعتیاد


 

اگر چه چینی ها علم طب سوزنی در گوش را از قبل می شناختند ولی استاد اعلم این علم نبودند و اکثراً به طب سوزنی تمام بدنbody acupuncture اعتقاد داشتند و انجام می دادند اول کسی که به طور رسمی و علمی ان را معرفی کرد دکتر پل نوژیر فرانسوی بود. 

 

نوژیر واقعاً طی سالها تلاش خود با این علم آنچنان هیمنه ای بخشید که آنرا به صورت آکادمیک در دانشگاه های فرانسه معرفی کرد و صدها نفر محقق و دانشمند را مبهوت کرد پزشکان از اثر طب سوزنی گوش به عنوان طب سوزنی تمام بدن به شگفت آمدند و از آن بهره ها گرفتند. 

 

اول که این پزشکان قبول نمی کردند و وقتی اثرات معجزه آسای این کار را دیدند و به مکانیسم آن پی بردند مشتاقانه در تحقیقات علمی آن کوشیدند و نکات شگرفی در طب سوزنی گوش کشف گردید. 

 

اما به نظر اینجانب طب سوزنی گوش اگر چه از طب سوزنی بدن مؤثرتر است ولی نقائصی هم دارد می توان گفت بجز 10 نقطه بقیه کاملاً مشخص نمی باشد. 

 

این در حالی است که تمام تصویر بدن در گوش به صورت جنین وارونه مشخص شده در صفحات بعدی محدودیت کار را اشاره خواهم کرد.  

 

سازمان نادا NADA   یک سازمان جهانی ترک اعتیاد می باشد و مرکز آن در امریکا بوده این سازمان آخرین دست آوردهای خود را برای هر نوع اعتیادی اعم از تریاک ، هروئین، مشروبات الکلی و هر ماده مخدر دیگری که هست و یا بعدها اختراع گردد بر پایه طب سوزنی گوش بنا نهاده است. 

 

استاد 90 ساله چینی ما یک قدم از این گفته ها جلوتر نهاده و حتی عشق بیش از حد یعنی شیفتگی جنون آسا را هم نوعی اعتیاد دانسته که با این روش می توان آنرا ترک داد و یا حداقل آنرا کمتر کرد حال که صحبت از اعتیاد پیش آمد بهتر است آنرا در همین جا شروع کرده و بعد به مبحث های دیگر بپردازیم. 

 

نادا یعنی National Acupuncture the Detoxification Association می باشد و سازمان عظیمی است که ابتدا ترک اعتیاد را با داروهای شیمیایی شروع و سپس آنرا رها و به داروهای گیاهی متوسل و این روزها اصولاً داروها را رها و به این طریق طب سوزنی روی آورده آنچه نادا انجام می دهد عبارتست از : 

 

5 نقطه در گوش راست و قرینه همان نقاط در گوش چپ یعنی جمعاً 10 سوزن می شود که به مدت 45 دقیقه در گوش می ماند و بعد سوزنها خارج می شوند نقاطی که سوزن زده می شود عبارتند از سمپاتیک، کلیه، کبد، ریه، شن من در هر گوش . 

 

بعنوان مثال فقط شن من شرح داده می شود شن من در گوش نقطه معروفی است همین نقطه با ترکیبی از نقاط مریدپان قلب و مر یدیانDU   در اشخاص ایجاد افوری می کند (افوری حالتی است در انسان که بی دلیل خوشحال می شود و همان زیرسوزن ممکن است به آواز خواندن، جوک گفتن، خندیدن مشغول گردد)   و این به خاطر ترشح اندورفین وانکفالین از مغر است اندورفین یا تبا اندروفین در واقع مرفین خود بدن است . این ماده را پروردگار در انسان طوری طراحی کرده که در موقع زخمی شدن تصادف و حوادث دردناک از مغر ترشح می گردد تا حدودی که انسان بتواند ناملایمات و یا از درد مجروح شدن برهد عجیب آن است که آنچه او ساخته اعتیاد ندارد ولی آنچه از ترکیبات گیاهی تریاک (اوپیوم) گرفته می شود سخت اعتیاد آور و مخرب است. یادتان باشد شن من و نقاطی از DU   و نقاطی از مریدیان قلب می تواند افوری ایجاد کند شن من دیگر روی مریدیان قلب و در مج دست است نباید با شن من گوش اشتباه گردد . 

 

کاربرد شن من گوش در طب سوزنی عبارتست از : 

 

آنچه سازمان نادا از محققین چینی و هونگ کونگی خرید و روی آن تحقیقات وسیعی کرد چیزی نبود جز تجربیات یک پزشک هونگ کونگی به نام دکتر ونز داستان به این شرح بود که 3 نفر که معتاد به تریاک بودند و بساط خود را هر روز در خانه یکی میگستراند یکی از آنها بیماری کمردرد گرفت و به این پزشک مراجعه کرد. دکتر ونز یکروز در میان برای این بیمار تجویز طب سوزنی گوش کرد بعد از چند روز بیمار اظهار داشت ضمن اینکه کمردرد وی بهبود یافته دیگر میلی هم به تریاک ندارد و بیشتر دوستانش استفاده می کنند پزشک باهوش نقاط را علامت گذاری کرده و سپس از بیمار خواست دو دوست معتادش را به بهانه هر بیماری که ممکن است به مطبش بکشد این کار انجام گردید بعد از مدتی هر سه دوست اظهار بی علاقگی کردند و تنها یکی از آنها ادامه می داد ولی به مقدار خیلی کم و شاید قبل خود و بعد هم ترک کرد. 

 

این پزشک تجربیات خود را روی تعدادی معتاد انجام داد تا بالاخره نقاط را کامل کرد و عاقبت این حکم را نوشت . 

 

قضیه ( قضیه حکمی است که دیگر نیازی به اثبات ندارد ) 

 

اگر طب سوزنی روی نقاط زیر انجام گردد موجب بی میلی معتاد به مواد میگردد.

 

1 شن من گوش ،2 سمپاتیک،3 کلیه،4 کبد،5 ریه در هر دو گوش بر حسب ترک هر نوع وابستگی و علایقی می گردد اما همه این مطالب فقط 40% قضیه بود آیا سازمان عظیم نادا روی 40% کار اتکا می کند؟

 

بله حتی 10% هم عالی است

 

حالت وخیم معتاد که مواد به وی نرسد سر را به زمین گذاشته و پاها را به دیوار می فشارد و بعد هر آنچه که به دستش می رسد در روی سر خود خرد می کند.

 

60% بقیه تصمیم خود بیمار است پس برای ترک هر ماده مخدری ابتدا خواست خود شخص و بعد اقدامات درمانی. معهذا این سازمان با شدت کامل در ترک اعتیاد مردم جهان با طب سوزنی در گوش می کوشد و هنوز راهی ساده تر، مؤثرتر و ارزانتر و کم خطرتر از این پیدا نکرده است .

 

البته اگر کسی نتوانست با این طریق ترک مخدر کند اشکالی ندارد ولی یقیناً مقدار مصرفش را کم خواهد کرد و بقیه آنرا در دوره 10 جلسه ای بعدی ترک خواهد کرد مثال آقای دکتر جراحی برای کسالت خود مراجعه کرد که روزانه 60 سیگار می کشید طب سوزنی گوش وی هم مربوط به ترک اعتیاد نبودولی فردا که مراجعه کرد گفت که تنها 3 عدد سیگار آنهم با بی میلی کشیده است.

 

عنوانADS به معنی کسی است که می تواند ترک اعتیاد دهد با این عنوان

 

Acupuncture Detoxification Specialist که دکتر طب هم نباشد مسئله ای نیست و اگر باشد چه بهترADS به غیر از طب سوزنی روی گوش انوع داورهای مخدر را هم می شناسد و همه ان ها زیر نظر یک رئیس کار می کند که معمولاً یا یک متخصص طب سوزنی یاAcupuncturist یک آکوپنگچریست می باشد.

 

Auricular acupuncture detoxification for substance abuse treatment


 

نوشته شده توسط:     

 

طب سوزنی برای لیفت صورت و بدن جایگزین روش های جراحی



 
طب سوزنی برای لیفت صورت و بدن جایگزین روش های جراحی



روش دومی که طب سوزنی کار می کند این گونه است که سوزنهای بسیار کوچکی در محل چروکهای صورت فرو برده می شود که با افزایش جریان انرژی و خون به آن منطقه عمل می کند پس از گذراندن 10-8 دوره طب سوزنی منتظر نتایج شگفت انگیز آن باشید .

پائول  کم پیستی ( Paul Kempisty ) . نیویورک ، 5 سپتامبر 2012

طب سوزنی با چندین روش مختلف می تواند به عنوان درمان جایگزین لیفتینگ عمل کند . اول از همه با کمک طب سوزنی و درمانهای سنتی چینی 
سعی می کنیم  یک تعادل و هارمونی کلی خوب بدن  را احیا نماییم . زمانی که بدن شخص قوی و سالم باشد واکنشهای ایمنی خوبی دارد و به روشی موثر قادر به سم زدایی و حذف فضولات بدن می باشد  و بنابراین پوست به عنوان بزرگترین اندام قابل مشاهده بطور طبیعی سالم تر و براق تر به نظر می آید . هم چنین وقتی سوزنهای نازک را در نقاط کلیدی صورت قرار می دهیم بدن با گردش خون بهتر ، رسوب کلاژن  و افزایش فعالیت ایمنی  که کمک شایانی در سلامت ظاهری پوست ( رنگ و توناژ پوست ) و درخشش و طراوت طبیعی  دارد واکنش نشان می دهد.
فریدا  ماه (Frieda Mah ) ، ایروین ، کالیفرنیا ، 5 سپتامبر 2012
سلامت اندام هایتان در قسمتهای مختلف صورت نمایان  می گردد . بهبود سلامت اندامها می تواند بر حالت تان تاثیر گذارد . علاوه بر این  فرو کردن سوزن در صورت می تواند گود شدگی گونه ها را بهبود بخشیده ، چروکها را کاهش  دهد  و پلک های افتاده را محکم نماید . هم چنین سوزنها گردش خون و تولید کلاژن را  افزایش می دهد بنابراین ماهیچه ها را سفت نموده و چروکهای ریز را برطرف می نماید . 

ترزا  گرین (  Teresa Green ) ، اشلند ایالت ویرجینیا ، 5 سپتامبر 2012 
طب سوزنی جایگزین لیفتینگ نمی باشد . بسیاری از افرادی که طب سوزنی انجام می دهند تحت عنوان پروتکلی به نام طب سوزنی صورت این کار  را انجام می دهند که می تواند نتایج دراماتیکی برای چروکها و پوست و فک شل و افتاده  داشته باشد و پوست را سفت می کند و هم چنین باعث می شود که پوست سالم  و براق به  نظر آید . این افراد طب سوزنی صورت را در طی 10الی 12 جلسه 3 ساعته که بصورت هفته  ای  یک بار می باشد انجام می دهند . بر خلاف لیفتینگ معمولا هیچ درد و زخمی را  تجربه نخواهید کرد . امکان دارد این نوع درمان به رفع علائم آلرژی و هم چنین بهبود  حافظه نیز کمک کند . بدین منظور انجام این کار را به افراد متخصص می سپاریم زیرا  حتی متخصصان طب سوزنی صورت هم می بایست سلامت کلی شما را مد نظر قرار دهند . انجام  چند بار طب سوزنی صورت بدون یک درمان متعادل می تواند موجب سر درد ، بی خوابی و  گیجی و ضعف می گردد .
لژلا  فازلیسیس (Lejla Fazlicic ) ، لینکولن وود ، ایالت لینویز ، 5 سپتامبر 2012
طب سوزنی یک روش موثر و ایمن بدون دارو می باشد که علائم پیری را کاهش می دهد . نوسازی پوست که از این تکنیک استفاده می کند می تواند با توجه به شکافهای مخفی که احتمالاً در پوسه پیری سهیم هستند استحکام ماهیچه  صورت و گردن را بهبود بخشد . بطور داخلی از شکافها و ضعف انرژی حیات چروکها شروع می  شوند . این انرژی حیاتی(چی) از طریق راههایی که مریدین (Meridian : در طب سنتی چین  به راههای که نقاط وارد کردن سوزن را به هم وصل می کنند گفته می شود ) نام دارد در  بدنمان جریان می یابد. با بالا رفتن سن توازن و قدرت این انرژی مختل می گردد . در  نتیجه پوست صورت شل می شود و چروک می خورد و نقاط تیره ای بر روی پوست ظاهر می گردد .
هر پزشک متخصص طب سوزنی برای هر بیمار پروتکل  خاصی  می سازد و دلایل نهفته بروز مشکل را مورد توجه قرار می دهد . با استفاده از  طب سوزنی  جریان انرژی حیاتی در مریدین ها ، سفتی ماهیچه صورت و گردن که موجب کاهش  علائم پیری می گردد را بهبود می بخشیم . طب سوزنی روشی بدون درد و برای کاهش علائم  پیری می باشد 
آرام  آکوپیان (Aram Akopyan ) ، گلندال ایالت کالیفرنیا ، 5 سپتامبر 2012 
طب سوزنی برای تولید نتایج قابل اندازه گیری از  مکانیسمی استفاده می کندکه میکرو تراما ( آسیب کم ) نامیده می شود .  این روش  جایگزین ایمن و موثری برای روشهای درمانی تهاجمی چون بوتاکس و اعمال جراحی زیبایی  می باشد و اغلب  به عنوان روشی مکمل در کنار دیگر تکنیکها مورد استفاده قرار می  گیرد .  در مراکز کلینیکی سوزنها را به دو روش استفاده می کنند یا اینکه مستقیما ً  آنها را وارد چروکها کرده و یا اینکه در نقاط مختلف عامل وارد می گردد .  میکرو  تراما موجب شکل گیری کلاژن و الاستین می گردد .
تونی  کینگ (Tony King ) ، پورت چستر ایالت نیویورک ، 5 سپتامبر 2012
انواع متعددی از طب سوزنی وجود دارد که به  بازسازی و شاداب شدن پوست صورت کمک می کند . من خود شخصا ًروش Mei Zen که یک نوع  لیفتینگ طب سوزنی نامیده می شود را ترجیح می دهم ، اگر چه این روش یک روش جراحی  نیست و تکنیک هایش در Su Wen یک متن کهن می باشد. هردرمانی با یک دوره کامل طب سوزنی شروع می شود .  ارمغان درمان عدم توازن های موجود در بدن احیای سلامتی خواهد بود که در صورت شما 
نمایان خواهد شد یعنی با اصلاح درون توسط طب سوزنی زیبایی بیرونی شما نمایان می 
شود . در مرحله بعدی برای ترغیب بدن به تولید کلاژن و الاستین سوزنهای کوچک بصورت 
گروهی  وارد نقاط مخصوص طب سوزنی پوست صورت می کنیم . پس از طی این دوره بیشتر بیماران می  فهمند که خط های ریز موجود در صورتشان کاملا ً برطرف شده  است و عمق خطوط عمیق کمتر  شده است و افرادی که پوستهای ناصاف و برافروخته داشتند پوستشان به حالت سالم و  طبیعی خود برگشته و آنانی که منافذ پوستشان باز شده بود  به سایز طبیعی خود باز  گشته بود . به دلیل افزایش گردش خون، کل صورت شادابتر و سفت تر به نظر می رسد . البته همه این نتایج کاملا فردی بوده و هیچ روش پزشکی نمی تواند ضمانت 100 درصد  بدهد اما من  با بیمارانم به نتایج خوبی رسیده ایم . هم چنین پروتکلی در 
مورد گردن  و قسمت سرسینه وجود دارد اما ما بطور کلی با درمان قسمت صورت شروع می 
کنیم زیرا  زمانی که فقط صورت خوب می شود قسمت گردن و سر سینه هم تمایل دارد بهبود  یابد.
 سونگ  سی . چو (Sung C. Cho ) ، ترانس ایالت کالیفرنیا ، 5 سپتامبر 2012
قبل از ارائه توضیحی درباره طب سوزنی ترجیح می  دهم درباره جریان انرژی حیاتی در بدن توضیح مختصری بدهم . بر طبق طب شرقی هر موجود  زنده ای سرشار از انرژی به نام چی (Qi ) می باشند . (چی) از طریق راههای ویژه ای که  مریدینها(کانالهای انرژی) نام دارند در بدن جریان می یابد . می توان گفت یک فرد  زمانی سالم است که در بدنش هیچ مانعی برای جریان یافتن چی وجود نداشته باشد . 
زمانی  که این جریان متوقف می گردد بیمار می شویم . متخصصان طب سوزنی این موانع را پیدا  کرده و با استفاده از طب سوزنی جریان چی را به حالت طبیعی خود بر می گردانند . زمانی که سوزنهای کوچک را وارد نقاط مخصوص می کنیم مرکز کنترل مغز ما تحریک می شود  و فرمان درمان مشکل را صادر می کند .

آن مک کینی (Ann McKinney ) ، گروتون  ایالت ماساچوست ، 5 سپتامبر 2012
با استفاده از اصول طب چینی 2 راه برای لیفیتنگ و  لایه برداری وجود دارد . یک راه شامل استفاده از سوزنهای بسیار نازک  و استریل  و  فرو کردن آنها در نقاط مخصوصی از صورت می باشد تا تولید کلاژن در پوست افزایش یابد  و پوست را سفت نماید . روش دیگر که هر از گاهی موجب  کبودی می گردد . در این روش با  استفاده از روش ELR نورهای رنگی با جریان کم را بر روی نقاط فشار طب سوزنی تابانده  می شود .
آنجلیکا درام (Angelica Drum ) ، الدورادو هیلز  ، کالیفرنیا ، 5 سپتامبر 2012
روش جوان سازی طب سوزنی صورت تکنیکی است که برای  کمک به احیای پوست و تواناییهای مرمت سلولی که با افزایش سن کاهش می یابد از  نقاط  مخصوص طب سوزنی استفاده می کند . به منظور افزایش تاثیر این درمان می توان با روش  درمانی  تابش نور رنگی با جریان کم ترکیب گردد .
ژاکلین ارسطو زاده (Jacklin Arastouzadeh ) ،  بورلی هیلز ، کالیفرنیا ،
زمانی که جوان و سالم هستید (درم،لایه زیرین پوست) به دلیل کیفیت الاستیک و محکمی که دارد چروک نخواهد خورد . به خاطر وجود الاستین است که پوست سالم و جوان می ماند . با افزایش سن  و یا دیگر شرایط دارویی درم یا همان زیر پوست شما  می تواند کلاژن  و در نتیجه الاستین از دست بدهد در نتیجه پوست نازک می شود و برای انتقال رطوبت به اپیدرم دچار مشکل می گردد . این کمبود رطوبت باعث می شود چربی موجود در لایه زیر جلدی شروع به کم شدن نماید  و در نتیجه اپیدرم یا همان پوست خارجی شل می گردد و چروکها نمایان می گردند . کاری که یک  متخصص طب سوزنی انجام می دهد این است که جریان خون و اکسیژن را به آن منطقه هدایت  می کند  و در جهت کمک به رفع چروکها رطوبت اپیدرم را افزایش می دهد . 
ژاکوب  زونگ (Jacob Zong ) ، اوشن ساید نیویورک ، 5 سپتامبر 2012
متخصص طب سوزنی سوزنهای ظریفی را در پوست فرو می  کند و بدین وسیله انرژی بدن را تحت تاثیر قرار می دهد . متخصص طب سوزنی گردش خون و  انرژی را در سر تا سر بدن افزایش می دهد و گیرنده های عصبی را تحریک می کند . با  دستیابی به بعضی از این نقاط ، متخصص طب سوزنی با افزایش گردش خون در قسمت صورت به  دنبال بهبود پوست ، با دفع مواد سمی به دنبال کاهش ورم  و با بهبود روند تولید  کلاژن به دنبال افزایش سفتی ماهیچه های صورت  و انعطاف پذیری پوست می باشد . بدین  وسیله افراد احساس جوانی کرده و با تغییراتی در شکل و رنگ پوست خود مواجه می شوند . این روش از اعمال جراحی زیبایی ایمن تر و تقریبا ً بدون درد است  و هیچ اثر جانبی  ندارد و خطر زشت  و بد ترکیب شدن  آن کمتر است . بر خلاف اعمال جراحی که مجبور به  تحمل دوره ریکاوری طولانی مدت آن هستید طب سوزنی هیچ   آسیبی بعد از عملیات انجام  شده ندارد .  با وجود اینکه با طب سوزنی نمی توان فرم بینی یا گونه را تغییر داد در  کنار بهبود وضعیت سلامت عمومی  بدن احیاء ماندگارتری که تا سالها در صورت نمایان  خواهد بود را به همراه خواهد داشت  .


سندی 
روت (Sandy Root ) ، نیویورک ، 5 سپتامبر 2012

فرو کردن سوزنهای ظریف مخصوص طب سوزنی، کلاژن و الاستین بیشتر می شود و گردش خون در ناحیه صورت هم افزایش می یابد .



کیم 
وندیور (Kim Vandeveer ) ، رانرت پارک کالیفرنیا ، 5 سپتامبر 2012

طب سوزنی زیبایی یا جوان سازی پوست با آوردن انرژی چی  و خون به ناحیه چروک خورده  موجب بهبود می گردد . این روش یک روش غیر تهاجمی است و نه تنها به بهبود چروکها و خطوط صورت کمک می کند بلکه در همان حین به بهبود بنیان بدن کمک می کند . چروکهای دور چشم را برطرف می کند باعث بالا آمدن قسمت  چانه می گردد و افتادگی پلک را بهبود می بخشد . صورت را قوام می بخشد وحمایتی کلی  برای بدن فراهم می آورد .

نعاندی 
پوجا – جوی (Naandi Puja –Joy ) پلی سانتون – کالیفرنیا ، 5 سپتامبر 2012 

طب سوزنی و طب چینی با حمایت از سلامت داخل بدن  و کار بر روی بافت و شرایط پوست را می توان  در جهت کاهش روند پیری  پوست بکار برد . همه رو.شهای طب سوزنی فزاینده هستند و علی الخصوص با طب سوزنی جوان سازی صورت مطابقت دارد . این جمله بدان معناست که به منظور دیدن بزرگترین نتایج  درمان با یک دوره طب سوزنی می توانید  منتظر پوستی نرمتر ، صافتر و براق تر  باشید . جوان سازی و احیاء صورت با افزایش گردش خون در پوست، توازن رطوبت در پوست را بهبود ببخشد . 
هم چنین طب سوزنی قوام ماهیچه ها را بهبود می بخشد  و حالا الاستیسیته پوست را افزایش می دهد  و این کارها را با تحریک تولید کلاژن انجام می دهد . طب سوزنی پوست را سفت می کند و شل شدن پوست و پف دور چشم را کاهش می دهد . تیرگی دور چشم را برطرف می کند و به رفع افتادگی پلک کمک می کند . خطوط چروک ریز را برطرف نموده و خطوط عمیق را کم عمق تر می نماید . با افزایش گردش حاشیه ای رنگ صورت و درخشش آن را بهبود می بخشد . منافذ پوست را می بندد و نشانه های استرس بر روی صورت را کاهش می دهد  و روند پیری را کند می سازد . نتایج حاصله از طب سوزنی جوان سازی صورت شبیه نتیجه اعمال جراحی نیستند بلکه بسیار ایمن تر بوده  و چهره خیلی طبیعی تر خواهد بود اما ماندگاری تاثیرات آن به  ماندگاری تاثیرات  اعمال جراحی  خواهد بود .



کری 
کیتر (Cari Cater ) ، اسمیرنا – جورجیا ، 5 سپتامبر 2012 
طب سوزنی جوان سازی پوست روش درمانی موثر و غیر جراحی در جهت کاهش علائم پیری است .  این روش درمانی بر مبنای اصول طب سوزنی که 
شامل وارد کردن سوزنهای نازک یک بار مصرف در قسمتهایی از پوست صورت و بدن است  . با  فرو کردن سوزنها، گردش خون موضعی در صورت افزایش می یابد و موجب تولید کلاژن می گردد که خطوط را پر می کند و در جهت ایجاد چهره ای براق و سالم پوست را محکم می کند . پروسه معمول درمان شامل 10 الی 15 روش درمانی به هم پیوسته می باشد . 4تا 6 درمان  اولیه می بایست هفته ای 2 بار انجام شود . پس از پروسه اولیه درمان به منظور 
حفظ  تاثیرات حاصله جلسات نگهداری ماهانه و فصلی توصیه می گردد .

ماریا 
آندینو (Maria Andino ) ، منطقه نو هو آرتس ، کالیفرنیا ، 5 سپتامبر 2012 

نسبت به اعمال جراحی زیبایی، طب سوزنی جایگزین ملایم تری است  بنابراین  عواقب آن خیلی حاد نخواهد بود . سوزنهای ظریف مخصوص طب سوزنی در مناطق خاصی از صورت و بدن فرو برده می شود  و بدن را تحریک می کند تا احیاء و ریلکسیشن سلولها  را ارتقاء بخشد . هم چنین با استفاده از ماسکهای گیاهی و سایر روشهای طب چینی و طب سوزنی ،صورت هم درمان می شود تا گردش لنفاوی بهبود یابد و  قوام پوست و روشنی آن را افزایش دهد .  از آن جایی که مهم ترین فاکتور در بروز پیری  زودرس استرس می باشد طب سوزنی به موجب توانایی در برقراری مجدد توازن در بدن 
و کاهش  استرس در داشتن ظاهری سالم تر ،کمک شایانی خواهد کرد.

تا 
– لی چانگ (Ta- Li Chang ) ، لا هاربا ، کالیفرنیا ، 5 سپتامبر 2012 
طب سوزنی جایگزین مناسبی برای لیفتینگ می باشد که  می تواند چروکها را کوچکتر کند و باعث شود پوست تان جوانتر به نظر آید . هم چنین با  برقراری هارمونی در بدن گردش خون را افزایش می دهد . اما نکته منفی طب سوزنی آن است  که به چندین دوره درمان نیاز دارد  و 3-1 دوره درمان جواب نمی دهد  و اثری موقتی  خواهد داشت . در آغاز اگر  در طی 2 هفته هر بار 4-3 دوره درمانی را طی کنید، بهتر  جواب خواهید گرفت  و سپس به 2 بار در هفته کاهش دهید . افراد دارای پوست های نازک و  شل دوره درمانشان طولانی تر خواهد بود . شخصا ً توصیه می کنم  طب سوزنی را با دیگر  درمانها از جمله  درمانهای گیاهی ، تغییر تغذیه  و ماساژ با روغنهای مخصوص ترکیب  نمایید .

دونا 
کین (Donna Cain ) ،  نیو کنعان ،  کانک تیکات ، 5 سپتامبر 2012 
طب سوزنی جایگزین بسیار عالی درمانهای اصلاحی اجزای صورت می باشد . طب سوزنی به 2 روش عمل می کند . روش اول بهبود گردش آزاد انرژی ( چی ) در بدن می باشد . در طب چینی زیبایی ظاهر نتیجه سلامت داخلی بدن است و  تنها زمانی که انرژی چی در کانالهای انرژی یا مریدینهای بدن شما جریان یابد ظاهر صورت می تواند زیبا گردد(باید بعد از معاینه بر روی ارگانهای بدن درمان انجام شود )  .
روش دومی که طب سوزنی کار می کند این گونه است که  سوزنهای بسیار کوچکی در محل چروکهای صورت فرو برده می شود که با افزایش جریان انرژی  و خون به آن منطقه عمل می کند پس از گذراندن 10-8 دوره طب سوزنی منتظر نتایج شگفت  انگیز آن باشید . به منظور حفظ نتایج توصیه می گردد ماهانه 1 بار طب سوزنی را تکرار  نمایید .
اد 
آلوارز ( Ed Alvarez ) ، شیکاگو ، لینویز ، 5 سپتامبر 2012

سوزنها در راستای چین و چروکهای پوست  و یا نقاط اتصال ماهیچه ای قرار داده می شود . این کار در جهت تحقق 2 هدف انجام می شود : 1 – رشد پوست جدید در آن منطقه . 2 – آزاد ساختن  تنش و سفتی ماهیچه ای در صورت . این کار جریان خون را افزایش می دهد و فعالیت سلولی را تجدید می کند  و موجب جوان شدن و  احیاء صورت می گردد .
اندرو رادر (Andrew Rader ) ، لاگونیتاس  ، کالیفرنیا ، 5 سپتامبر 2012
طب سوزنی گردش خون در قسمت صورت را افزایش می دهد  و هم چنین به ریلکسیشن ماهیچه کمک می کند و فشار عصبی و تنش را کاهش می دهد . همه  این کارها به سرزندگی و جوانی چهره شما کمک می کند . طب سوزنی یک روش غیر تهاجمی و  ایمن بوده و بدون  اینکه متحمل هیچ گونه آسیبی گردید می توانید آن را امتحان نموده  تا ببینید چگونه عمل می کند .
نیکول  گارسیا (Nicole Garcia ) ، فورت لائودردال ، فلوریدا ، 5 سپتامبر 2012
طب سوزنی جایگزین لیفیتینگ  نیست اما می تواند  جایگزین ایمن ، طبیعی و موثری برای اعمال جراحی زیبایی و یا تزریق بوتاکس  باشد . طب سوزنی زیبایی فرو کردن سوزنهایی ظریف و نازکتر از مو به داخل نقاط خاصی از صورت از جمله چروکها خواهد بود  . تاثیرات طب سوزنی شامل افزایش گردش خون در صورت است که  به بافتهای صورت اکسیژن رسانی می کند ، بهبود قوام ماهیچه ها و افزایش حالت کشسانی  پوست می باشد . طب سوزنی بر خلاف تزریق بوتاکس که ماهیچه های صورت را فلج می کند  ماهیچه ها را تقویت می کند علاوه بر این طب سوزنی کمک می کند بدن کلاژن بیشتری  تولید نماید که خطوط ریز و چروکها را پر می کند و به بهبود قوام کلی پوست کمک می  کند . طب سوزنی یک روش جراحی یا تزریق مضر نیست بنابراین ماندگاری نتایج آن اندکی  بیشتر خواهد بود . معمولا درمان 12-10 جلسه خواهد بود و  هم چنین بیشتر بیماران به  بالا آوردن پیشانی و فک ، چهره ای بهتر و حسی بهتر توجه دارند .
ریچارد کی (Richard Ki ) ، اورنج ،  کالیفرنیا ، 5 سپتامبر 2012
طب سوزنی یک روش غیر جراحی برای تولید مجدد  سلولهای پوست می باشد . بوسیله وارد کردن سوزنهایی ظریف در پوست ، پوست صورت تحریک  می شود تا سلولهای جدیدی تولید نماید . در طول طب سوزنی زیبایی حدود 15-10 سوزن در  صورت فرو برده می شود .
کریستوفر سرل ( Christopher Serrell ) ،  وست مینستر ، کلورادو ، 5 سپتامبر 2012
بله طب سوزنی با افزایش جریان خون و انرژی به  صورت نتایج شگفت انگیزی به همراه خواهد داشت .    

 


 

نوشته شده توسط:     

شنبه 92 فروردین 10  4:1 عصر

روشهای دیگر تحریک نقاط طب سوزنی


1) Tui NaMassage: این روش  با ایجاد فشار مناسب بر روی نقاط مربوطه و ماساژ مسیرهای طب سوزنی بکار می رود و  خود به تنهایی رشته ای از طب سنتی چین بشمار می رود.

2) Moxibustion: روش تحریک نقاط توسط حرارت حاصله  از سوزاندن گیاهان مخصوص خشک شده می باشد که به دو روش با دود و بدون دود ( Smockless) انجام می گیرد. گیاه برنجاسف (درمنه چینی ) در این مورد  کاربرد زیادی دارد و امروزه علاوه بر آن از دستگاههای حرارتی الکتریکی مخصوص هم  استفاده می شود و انواع مختلفی دارد.

3) Tense: روشی است که درآن با استفاده از امواج  با درجات مختلف نقاط را تحریک نموده و در تسکین درد کاربرد دارد.

4) Electro Stimulator: روشی است که با ایجاد  جریانات الکتریکی ولتاژ پائین با تنظیم شدت فرکانس و نوع موج ا لکتریکی پاسخ مناسب  درمانی را ایجادمی نماید.روشهای مختلف موکسیباسیون و تحریک الکتریکی همراه یا بدون 
سوزن کاربرد زیادی در طب سوزنی نوین دارند.

5) Laser: اخیرا از لیزرهای کم توان نیز در طب سوزنی استفاده می شود که با تنظیم مناسب شدت و طول زمان تابش لیزر بر روی نقاط طب  سوزنی، می توان در درمان اغلب بیماریها کمک گرفت.

کپی از: http://www.cloob.com/profile/memoirs/one/username/tebsoozni/memid/5140770


 

نوشته شده توسط:     

جوانسازی پوست با طب سوزنی، ادعا یا واقعیت؟

پزشکی . نت : در مورد استفاده از طب سوزنی برای درمان دردهای مزمن و یا کاهش وزن زیاد شنیده ایم. اما استفاده از طب سوزنی برای جوانسازی و زیبایی رویکرد ویژه ای است که این روزها سوالات زیادی را به همراه داشته است. پاسخ این سوالات را در گفتگوی ما با خانم دکتر الهام امیرآذر، مدرس انجمن طب سوزنی ایران خواهید یافت.

خانم دکتر با تشکر از وقتی که در اختیار ما گذاشتید، به عنوان اولین سوال اخیرا در مورد تاثیر طب سوزنی در جوانسازی پوست زیاد صحبت می شود. آیا واقعا چنین چیزی حقیقت دارد؟

استفاده از طب سوزنی در جوانسازی مسئله جدیدی نیست. استفاده از این روش در سال های 960-1270 بعد از میلاد مسیح و همزمان با امپراتوری سونگ دینستی در چین رایج بوده. اما به دلیل هزینه بالا، طب سوزنی در آن زمان مخصوص خانواده سلطنتی چین بوده و افراد عادی قادر به پرداخت هزینه هنگفت این درمان نبوده اند.

قرن ها بعد پزشکان دریافتند که استفاده از طب سوزنی برای درمان افرادی که دچار فلج یک طرفه عصب صورت ( Bell’s Palsy ) می شدند ، بعد از گذشت 7- 6 جلسه منجر به بروز تغییرات واضحی از جمله روشن تر شدن پوست و بهبود خاصیت ارتجاعی آن، در نیمه صورت می شود. این نکته، درمانگران را به فکر واداشت که استفاده از طب سوزنی می تواند در جوانسازی پوست صورت موثر باشد و خوشبختانه نتیجه تحقیقاتی که در این زمینه انجام شد بسیار مثبت بود و امروزه میلیونها نفر در سراسر دنیا از جمله اروپا، آمریکا، کانادا و چین فقط برای زیباتر شدن به کلینیک طب سوزنی مراجعه می کنند.

بر اساس مقاله منتشر شده در یکی‌ از ژورنالهای معتبر آمریکا در سال 1996 ، از بین 300 نفر داوطلب استفاده از طب سوزنی برای جوانسازی پوست، نزدیک به 90 درصد از نتیجه درمان راضی بودند.

2راستش کمی عجیب است، در واقع سوال من این است که وارد کردن چند سوزن چطور می تواند چنین کاری کند؟ مکانیسم اثر آن چگونه است؟

من به شما حق میدهم که این نوع درمان برایتان عجیب باشد، البته همه مکانیسم های طب سوزنی هنوز به طور کامل شناخته نشده اما تئوری مطرح شده در این زمینه این است که فرو رفتن یک تعداد سوزنهای مویی به درون پوست صورت موجب ایجاد زخمهای میکروسکپی در این نواحی می‌ شود. به دنبال آن، بدن با افزایش گردش خون ناحیه سعی‌ بر ترمیم دارد. در نتیجه با افزایش خونرسانی، غذا و اکسیژن بیشتری به پوست می‌رسد و همین امر موجب افزایش درخشندگی و روشن تر شدن پوست می شود. از طرف دیگر مکانیسم کلاژن سازی با هدف ترمیم این زخمهای میکروسکوپی فعال می شود که نتیجه آن افزایش خاصیت ارتجاعی و بهبود قوام پوست خواهد بود.

در واقع به جای تزریق انواع ژل و بوتاکس که اولا ناپایدار بوده و ثانیا عوارض گوناگونی را به همراه دارد، در طب سوزنی بدن را وادار به ساختن کلاژن طبیعی می کند و از این طریق موجب جوان سازی پوست می شود.

3- جوانسازی پوست با طب سوزنی علاوه بر روشن تر شدن پوست چه کاربردهای دیگری دارد؟

استفاده از طب سوزنی در زیبایی کاربردهای زیادی دارد. بهبود چین و چروک، لیفتینگ غبغب و پوست صورت، بهبود استریای حاملگی، بهبود هاله تیره دور چشم، برطرف شدن پف دور چشم، بهبود لک و کک مک و ... از مواردی هستند که به کمک طب سوزنی امکان پذیر خواهند بود. در واقع طب سوزنی به طور طبیعی صورت شما را به اندازه 5 تا 10 سال جوان می کند. یعنیپس از انجام یک دوره طب سوزنی صورت شما از نظر سنی به حالت 5 یا 10 سال پیش بازخواهد گشت.

4- تعداد جلسات مورد نیاز و فواصل جلسات چگونه است؟

معمولان جوانسازی به 12 تا 24 جلسه نیاز دارد. دفعات مراجعه در هفته اول 3 بار، هفته‌های بعد 2 بار و بعد از جلسه دوازدهم، 1 بار در هفته خواهد بود. اثرات درمانی از جلسه 1 تا 3 با روشنتر شدن پوست و کاهش چروک های کاذب همراه است و بعد از جلسه 7 و 8 یعنی‌ 21 روز، به طور واضح خودش را نشان می دهد.

5- یکی از دوستانم اشاره می کرد که طب سوزنی علاوه بر تاثیراتی که در زمینه جوانسازی صورتش داشته، موجب یک سری تغییرات مثبت در زندگیش هم شده. مثلا کیفیت خوابش که مدتها خوب و راحت نبود الان بهتر شده، یا مثلا‌ به دنبال جلسات طب سوزنی بسیار احساس آرامش می‌کند. چطور این مساله اتفاق افتاده؟ آیا در اثر تلقین نیست؟

نقش تلقین در طب سوزنی مدتها قبل مطرح شد ولی‌ اثرات این طب در حیوانات و نوزادان این فرضیه را رد کرد. اساس طب سوزنی بر جریان انرژی درونی بدن است. در بدن ما 12 کانال اصلی‌ وجود دارد که نرژی از طریق آنها در بدن به گردش در می آید و هر یک از این کانال ها فعالیت بخشی از بدن را کنترل می کنند. طب سوزنی از طریق ایجاد تعادل در جریان انرژی این کانال ها، تاثیرات شگفت انگیزش را اعمال می کند.

اما در پاسخ به سوال شما بگویم که 10 تا از این کانال های انرژی در ناحیه صورت آغاز شده یا در این ناحیه خاتمه می یابند. طبیعتا تحریک نقاط مربوط به هر کانال علاوه بر اثرات موضعی، بر سایر بخش های مرتبط با آن کانال نیز تاثیر خواهد گذاشت. و این یکی از مزایای طب سوزنی است.

6-چرا وقتی‌ درمانهای موثر مثل ژل، بوتاکس ، لیزر و حتی جراحی هست من طبّ سوزنی را انتخاب کنم؟

سوال خوبی‌ است. طبّ سوزنی درمانی کارآمد ، مقرون به صرفه ، بدون بازگشت و بدون کوچکترین عارضه جانبی است و همانطور که گفت شد گاه با آثار مثبت درمانی بر سایر دستگاه های بدن نیز همراه است. ضمنا می تواند در آن واحد بر افتادگی ،لک ،کک مک ، چروک ، جوش ، استریا و خطوط حاملگی‌ ، هاله دور چشم ، منافذ پوستی‌ و ... اثر درمانی خوبی داشته باشد .نکته دیگر اینکه طب سوزنی یک روش کاملا طبیعی است. در واقع حالت صورت فرد را به 5 تا 10 سال پیش برمی گرداندبه راستی‌ شما روش درمانی دیگری با این همه مزایا و بدون ضرر می‌شناسید؟

7-به نظر شما طب سوزنی درمانی لوکس و گران نیست؟

در کشورهای دیگر مثل امارات ،کانادا ، آمریکا... تا جائی‌ که می‌دانم هزینه طب سوزنی بسیار گران است ،جلسات زیبایی‌ 150-200 دلار است و هر کسی‌ قادر به استفاده از آن نیست. ولی‌ هزینه‌های آن در کشور ما بسیار پائین تر از این است و از روشهای دیگر زیبایی‌ مثل همان مواردی که خود شما اشاره کردید موثرتر و مقرون به صرف تر است.

8-اگر بخواهید آمار تقریبی ارائه بدهید معمولان چند درصد بیماران شما از نتیجه درمان رضایت دارند؟

به طور تقریبی 90 درصد مراجعین من از نتایج درمان رضایت دارند. و همانطور که گفتم خیلی از آنها علاوه بر جوانسازی از اثرات این درمان بر بهبود برخی مشکلات عمومی شان نیز احساس رضایت می کنند.

این مطلب را در سایت خود درج کنید


 

نوشته شده توسط:     

شنبه 92 فروردین 10  3:45 عصر

 

لیفتینگ صورت با طب سوزنی


طب سوزنی یکی از بحثهای تازه کشور عزیزمان ایران است

بحث زیبایی و طب سوزنی در چین، انگلستان، فرانسه و آلمان مبحث جدیدی نیست ولی در کانادا و ایران نسبتا تازه است.

جای تأسف است که اکثر خانم‌ها آنقدر در مورد جراحی‌های زیبایی برای لیفتینگ پوست و پف دور چشم و یا در مورد تزریق انواع ژل، دیسپورت، بوتاکس، هیالورونیک‌اسید و… (با وجود تمامی حساسیت‌ها و عوارضی که ایجاد می‌کنند) اطلاعات دارند که ما پزشکان گاه تعجب می‌کنیم! ولی (به دلیل عدم اطلاع‌رسانی)، از روش‌های بسیار مفیدتر و بی‌ضررتر آگاهی ندارند.

طب سوزنی در بسیاری موارد اگر اثراتی بهتر نداشته باشد، حداقل اثراتی تقریبا مشابه را با هزینه بسیار کمتر خواهد داشت.

لازم است بی‌تعصب بگویم که طب سوزنی در مواردی حتی از نور لیزر (که بسیار بی‌عارضه و بی‌خطر است) نیز پاسخ بهتری دارد.

آیا همیشه طب سوزنی زیبایی بر درمان‌های دیگر زیبایی ارجح است؟

خیر. من برای بیمارانم هم لیزر و هم از طب سوزنی استفاده می‌کنم اگرچه درمان با لیزر برای پزشک بسیار راحت‌تر و سودمندتر است و طب سوزنی هم نیاز به جلسات مکرر دارد و هم وقت‌گیرتر است. ولی گاه اثرات شگفت انگیزی دارد که با هیچ روش درمانی دیگر قابل قیاس نیست. من برای درمان افتادگی صورت. گونه، غبغب، لک، کک و مک، جوش و حتی رفع چروک‌ها و کاهش چربی پوست قطعات سوزنی را بین 10 تا 24 جلسه پیشنهاد می‌کنم. (در حالی که این کار ظرف 3 جلسه با لیزر قابل انجام است).

نورلیزر نیز برای کلاژن‌سازی و جوان‌سازی پوست مفید است و بیشتر برای پوست‌هایی استفاده می‌شود که مستعد کبودی یا (هماتوم)زیرپوستی بوده یا چربی زیر جلد آن کم است و یا به دلایل دیگر استفاده از الکترواکوپانکچر (طب سوزنی الکتریکی در آنها انجام پذیر نمی‌باشد، در بعضی موارد دیگر مثل خط‌های فانکشنال خط خم) اگر بیمار عادت به اخم کردن خود را تغییر ندهد نیز معمولا بهتر است از بوتاکس استفاده شود تا عادت از بین برود.


در سال 1996، طی تحقیقی در آمریکا روی 300 نفر فیشیال آکوپانکچر انجام شد. 90 درصد این افراد بعد از یک کورس درمانی احساس بهبودی کرده و از نتیجه کار راضی بودند (یک کورس بین سه تا ده جلسه است) و اظهار داشتند که خاصیت ارتجاعی عضلات صورت‌شان افزایش یافته، نرمی و لطافت پوست‌شان بیشتر شده، چین و چروک‌های پوست کاهش یافته و پوست صورت‌شان گلگون‌تر و به اصطلاح خوش آب و رنگ‌تر شده است.


طب سوزنی چگونه کار می‌کند؟


پایه و اساس فیشیال آکوپانکچر یا کاسماتیک آکوپانکچر مدل «Zang xiang» است. طبق این مدل نقاط مشخصی در سطح پوست به ارگان‌های داخلی مشخصی متصل هستند که این اتصال از طریق کانال‌های انرژی (که وظیفه حمل انرژی را به هر نقطه از بدن به عهده دارند)، ایجاد می‌شود.


از چهارده کانال انرژی ده کانال به صورت مستقیم یا به وسیله کانال جفتشان با صورت در ارتباطند. پنج ارگان yang (یا تو خالی)بدن شامل معده، روده بزرگ، روده کوچک، مثانه، کیسه صفرا یا از صورت آغاز و یا به صورت ختم می‌شوند و روی صورت نقاط مشخصی دارند. برای مثال، به ترتیب انتها و ابتدای کانال روده بزرگ و معده در صورت و در کنار بینی است و در هر بیماری مربوط به ناحیه بینی و بویایی می‌توانند مورد استفاده قرار گیرند.


پنج کانال yin بدن (توپر)شامل (Sp طحال / Lu ریه / Ht قلب / Kid کلیه و Liv کبد) نیز از طریق کانال‌های داخلی به ارگان‌های yang جفت خود متصلند و این به معنای آن است که انرژی هر یک از ده ارگان داخلی بدن می‌تواند با استفاده از نقاط طب سوزنی به صورت انتقال یابد.


طب چینی معتقد است که استحکام و خاصیت ارتجاعی پوست صورت وابسته به میزان کافی انرژی Qi و خون در پوست صورت و عضلات زیرپوستی است که صورت را جوان نگه می‌دارد. به همین علت با گذشت زمان، این انرژی به تدریج کاهش یافته و باعث کاهش تغذیه، لطافت و رطوبت پوست می‌شود.سپس خطوط ریز در صورت ظاهر می‌گردد و پوست صورت می‌افتد و حالت کیسه‌ای و پف زیر چشم‌ها آشکار می‌شود.

بادکنکی را که پر از هواست، تصور کنید. این بادکنک سفت و نرم است، به مرور زمان که باد آن خالی می‌شود، خطوط ریزی در آن ظاهر می‌شود و حالت کیسه‌ای شکل و افتادگی پیدا می‌کند. این مراحل چروک خوردن و افتادگی ادامه پیدا می‌کند تا زمانی که مقدار کافی هوا به تدریج در آن دمیده ود و بادکنک دوباره حالت اولیه خود را به دست آورد.

هاله و پف زیرچشم مربوط به مشکل کدام ارگان است؟


در طب چینی‌ هاله و تیرگی اطراف چشم یکی از علائم نارسایی در کانال کلیه است که ممکن است ضعیف شده باشد. برای درمان، پزشک می‌تواند از کانال جفت کلیه، (UB مثانه) که نقاطی روی صورت و اطراف چشم دارد و همچنین از نقاط خود کلیه بر روی بدن استفاده نماید.


ضمنا کانال طحال چون یکی از وظایفش(بجز هضم و جذب غذا) نگه‌داشتن اعضا در محل اصلی‌شان است، وقتی دچار ضعف می‌شود، طبعا اعضاء از محل اصلی‌شان دچار افت می‌شوند علائمی مانند غبغب، افتادگی چهره و زیرچشم ایجاد می‌گردد. و حتی بیماری‌هائی مانند فتق در بدن ایجاد می‌شود به این منظور نیز درمانگر می‌تواند از کانال معده که جفت طحال است، در صورت و زیر چشم و از کانال طحال در ساق پا و سایر نقاط استفاده و آن را تقویت کند.


مکانیزم‌های طب سوزنی صورت به طور خلاصه عبارتند از:

1- چرخش خون و انرژی را در کل بدن بهبود می‌دهد. به همین علت وقتی برای 
بیماران فقط طب سوزنی روی بدن هم انجام می‌گردد، بعد از چند جلسه صورت شفاف می‌شود. 
(بدون اینکه روی صورت کاری انجام شود!)


2- درمان ذهن، جسم و روح را شامل می‌شود. (که این به علت تشرح سروتونین 
در بدن است که باعث شادی و نشاط می‌شود)


3- باعث افزایش توان عضلات و خاصیت ارتجاعی پوست صورت می‌گردد.


4- با فعال کردن مکانیزم‌های مربوط به ترمیم زخم می‌تواند اولا جریان خون در پوست را ثانیا جریان اکسیژن‌رسانی به پوست را افزایش دهد، نفوذپذیری عروق را بالا برده باعث رفع مواد زاید می‌شود.


5- با کاهش ادم و مایعات اضافه بدن به کاهش ادم در اطراف چشم کمک می‌کند.


6- بالانس هورمونی ایجاد می‌کند به همین علت معمولا روی ریزش مو، آکنه و گاهی موی زاید موثر است.


7- به علت افزایش جریان خون و لنف، رطوبت‌رسانی(هیدرادرمی) انجام می‌دهد.


8- موجب کاهش استرس (که از همه عوامل پاتوژن مهم‌تر است) می‌گردد.

طب سوزنی در چه مواردی کاربرد دارد؟

طب سوزنی در مواردی مانند خشکی پوست، چربی بیش از حد پوست، منافذ باز پوست، افتادگی صورت و چهره، رفع غبغب، شادابی و جوانسازی پوست گونه‌گذاری، چین و چروک و پیری پوست، لک و کک و مک صورت، جوش صورت، ریزش مو و کلا در لیفتینگ پوست موثر است. در مورد پف و تیرگی دور چشم اگر خیلی قدیمی و کهنه نباشد، می‌تواند مفید باشد.در مورد خطوطی که فانکشنال هستند (مثل خط اخم) طب سوزنی می‌تواند موثر باشد؛ به شرط آنکه با تغییر میمیک صورت و یا استفاده از چسب‌های مخصوص انقباض در 
این عضله به حداقل برسد.


روش کار چگونه است؟برای درمان از سوزن‌های مخصوصی استفاده می‌شود که مویی شکل و با قطر 
بسیار اندک هستند (قطر 
18/0-16/0و طول 13/0) بیشتر افراد هنگام کار با سوزن نگرانند؛ اما این نگرانی بی‌مورد است. 
درد در هنگام آمپول زدن به علت سایز بزرگ تنه و پاره شدن بافت و همچنین، عبور ماده 
تزریقی در رگ می‌باشد ولی در طب سوزنی سوزن‌ها مویی شکل و به ضخامت تار مو هستند و 
سوزنکاری دردناک نیست. از طرفی سوزن‌ها خشک می‌باشند. (
DRY needie)


معمولا در هر جلسه بین 20 تا 100 سوزن برای کار صورت برحسب شدت چروک‌ها و بیمار انتخاب می‌شود. همچنین 
علاوه بر نقاط طب سوزنی نقاط دیگری هم برای این کار انتخاب می‌گردد و گاه برای 
گونه‌گذاری استفاده از طب سوزنی الکتریکی هم لازم است.


سوزن‌های صورت عموما بعد از اینکه کارشان تمام شد خود به خود رها 
می‌شوند!


معمولا بعد از سه الی چهار جلسه اثرات اولیه کار با طب سوزنی که شامل 
شاداب و روشن شدن پوست می‌باشد، ظاهر می‌شود و بعد از 
7-8جلسه اثرات کلاژن‌سازی شامل سفتی، گونه و کاهش عمق چروک‌ها مشخص است. 
چون کلا برای کلاژن‌سازی 
3 هفته زمان لازم دارد.


جلسات دو تا سه بار در هفته و گاه برای مسافرانی که از خارج از کشور 
یا شهرستان‌ها مراجعه می‌کنند، هر روز قابل انجام است. پس از اتمام جلسات که بین 
10 تا 24 جلسه می‌باشد، درمان نگهدارنده به صورت ماهی یک بار انجام می‌شود و به این ترتیب، طب 
سوزنی برخلاف بعضی روش‌ها قابل برگشت نیست! (مانند بوتاکس که بعد از 
3 ماه اثرش را از دست می‌دهد)!


موارد منع استفاده: برای بیمارانی که پیس میکر (Pace maker) در قلب دارند، از دستگاه استفاده نمی‌شود. 
همچنین در بیمارانی که مبتلا به هموفیلی، روزاسه یا بیماری‌های التهابی پوست و یا 
بسیار مستعد کبودی هستند، بهتر است استفاده نشود.


درمان‌های شخصی:


برای افرادی که تحت درمان با تکنیک‌های زیبایی صورت با طب سوزنی قرار 
می‌گیرند، بهتر است اقدامات کمکی زیر انجام گیرد:


1- تغییر شیوه زندگی، مانند تغییر عاداتی که برای سلامت مضر است مانند 
سیگار کشیدن و…


2-تمرینات ورزشی یا ماساژهای پوستی


3- تمرینات تنفسی یا پرانایاما


4- تمرینات خود آرامی


5- فشار درمانی /ماساژ درمانی


6- استفاده از تغذیه مناسب/مکمل‌های غذایی 9داروی گیاهی (Diet and supplement and Herbal medicine)


7- استفاده از مغناطیس (magnet)


8- ورزش روزانه


9- روش‌های پاکسازی پوست، و استفاده از شیر پاک‌کن و به جای صابون 
کرم‌های مناسب برای پوست


نتیجه‌گیری:


طب سوزنی در زیبایی اثرات بسیار مفیدی دارد. این اثرات نه تنها روی 
زیبایی و شادابی پوست صورت ظاهر می‌شود بلکه باعث ایجاد آرامش و نشاط در بدن 
می‌شود. نسبت به سایر روش‌ها بسیار مقرون به صرفه نیز
می‌باشد.


منبع بیتوته

 


 

نوشته شده توسط:     

یکشنبه 91 آذر 26  1:50 صبح

*خدایا مرا پاک کن و دلم را طاهر گردان و سینه ام را بگشا و جاری کن بر زبانم ستایش و مدح سپاس بر تو را زیرا که نیرویی نباشد جز به وجود تو خدایا آن را وسیله پاکی و درمان من قرار بده

*رب اشرح لى صدرى . و یسر لى امرى . واحلل عقده من لسانى . یفقهوا قولى .(296)
پروردگار من ! سینه ام رابرایم گشاده گردان و کارم را برایم آسان کن و گره از زبانم بگشا تا سخنم را بفهمند.

*پیر زنی در حال نخ ریسی بود که با این سوال پیامبر (ص) روبرو شد که خدا را از چه راه ثابت می کنی، او از کار دست کشید و گفت از این. در این جا پیرزن به دلایل فلسفی و ... توسل نجست که نه از او انتظار بود و نه در توان او، بلکه به این نکته ی قابل فهم برای همه اشاره کرد که اگر این چرخ نیازی به گرداننده دارد، چگونه این جهان نیاز به آفریدگار و گرداننده نداشته باشد.

*قرآن می فرماید: قسم به جان (نفس) آدمی و آن کس که آن را آفرید و منظم ساخته سپس فجور و تقوا (شر و خیرش) را به او الهام کرده است که هر کس نفس خود را پاک و تزکیه کرده، رستگار شد و آن کس که نفس خویش را با معصیت و گناه آلوده ساخته نومید و محروم گشته است.[1]

*تمام انبیاء الهی ملزم به نماز و عبادت الهی بوده اند و از آدم ـ علیه السّلام ـ تا پیامبر خاتم ـ صلّی الله علیه و آله ـ همه به این وظیفه عمل می‌نموده‌اند و هیچ یک از انبیاء استثناء نشده است،

*ان الدین عندالله الاسلام (دین در نزد خدا، اسلام (و تسلیم شدن در برابر حق) است

*در قرآن کریم در سوره النبیا آیات ششم و هفتم میخوانیم (أَلَمْ نَجْعَلِ الْأَرْضَ مِهَادًا (6) وَالْجِبَالَ أَوْتَادًا (7)).

ترجمه (آیا ما زمین را محل آرامش (شما) قرار ندادیم ؟ و کوهها را [چون] میخهایى [نگذاشتیم]). طوریکه مشاهده میشود قرآن شریف کوه ها را به میخ ها تشبیه میکند و اما ساینس امروزی نیز عین همین موضوع را به ما میگوید 

*قران میگوید اگر میخواهید چیزی را بپرسید از شخصی بپرسید که در آن ساحه علم دارد. بناَ اگر میخواهید در باره مسایل ساینسی از قرآن بپرسید، باید از یک ساینسدان بپرسید و او روی مسایل که توسط قران بیان شده مهرتائید ساینس امروز را خواهد گذاشت.

*انسان ممکن با علم اندک از خدا دور گردد ولی هرگاه انسان علم کامل داشته باشد و یا هم از طریق مطالعه دقیق، انسان بخدا نزدیک شده به یک مومن واقعی تبدیل میگردد. امروز علما و دانشمندان نشانه های از خداوند اند ولی آنها خدا نیستند چرا که ما ایمان داریم که لا اله الا الله یعنی بجز از الله دیگر خدا و معبودی وجود ندارد.

*خداوند متعال پیامبران زیادی و آیات زیادی را به بشر فرستاده است. همه پیامبرانیکه قبل از حضرت محمد (ص) توسط خداوند متعال فرستاده شده بودند برای قوم خود شان مبعوث گردیده و کتابهای که با خود داشتند نیز برای یک مدت زمان خاصی فرستاده شده بود. به همین دلیل است که معجزات که توسط این پیامبران بزرگوار صورت گرفته بود مانند شق کردن دریا و یا زنده کردن مرده گان [ به اجازه خداوند متعال ] که باعث قناعت مردم در آنزمان میگردید ، نه امروز قابل اجراست و نه هم مورد تحقیق قرار گرفته میتواند.

*قران شریف معجزه معجزات است که یکهزار و چهارصد سال قبل معجزه بودنش را ثابت نمود. البته این معجزه بودن قرآنکریم نه تنها امروز قابل تائید است بلکه تا ابدیت قابل تصدیق و تائید خواهد بود. 

*به نام خداوند بخشنده بخشایشگر 

ستایش مخصوص خداوندی است که پروردگار جهانیان است. 
(خداوندی که) بخشنده و بخشایشگر است (و رحمت عام و خاصش همگان را فرا گرفته). 
(خداوندی که) مالک روز جزاست. 
(پروردگارا!) تنها تو را می‌پرستیم؛ و تنها از تو یاری می‌جوییم. 
ما را به راه راست هدایت کن... 
راه کسانی که آنان را مشمول نعمت خود ساختی؛ نه کسانی که بر آنان غضب کرده‌ای؛ و نه گمراهان.

*«پروردگارا ما را در دنیا نیکی عطا فرما و در آخرت نیکی عطا فرما و ما را از عذاب آتش دوزخ حفظ فرما».

*«پروردگارا پس از آنکه ما را هدایت نمودی دل‌های ما را به باطل متمایل مگردان و از نزد خود ما را رحمتی بخشای زیرا فقط تو بخشاینده‌ای. پروردگارا تو جمع خواهی کرد مردم را برای روزی که در آن شکّی نیست زیرا خدا وعده را خلاف نمی‌کند». - سورة آل عمران آیة 8 و 9 

*«پروردگار ما ایمان آورده‌ایم به آنچه نازل نمودی و پیروی رسول تو کردیم، پس ما را با گواهان بنویس». سورة آل عمران آیة 53

*همانا مثل ( آفرینش ) عیسی نزد خداوند همچون مثل ( آفرینش ) آدم است . او را از خاک آفرید و سپس به او فرمود : باش پس شد . سوره آل عمران / 59 خداوند حکیم در این آیه شریفه از قرآن کریم خلقت حضرت عیسی (ع) را به خلقت حضرت آدم (ع) تشبیه کرده است ؛ مطلبی که حیرت انسان را برمی انگیزاند این است که وقتی تعداد کلمات عیسی و آدم را در قرآن شمارش می کنیم ، با کمال تعجب مشاهده می کنیم که هردو به تعداد مساوی 25 بار تکرار شده است !!

*نگرانی از رشد اسلام آنقدر در بین رسانه های آمریکایی رسوخ نموده است که رسانه های محافظه کار این کشور خطاب به دولتمردان خود می گویند\\" به زودی مردم آمریکا با صدای اذان از خواب بیدار خواهند شد.\\

*سر ویلیام موئیر (Willam muir) مورخ انگلیسی و رئیس انجمن آسیایی لندن، در کتاب ”زندگانی محمّد“ می‌نویسد: «دین محمّد آسان بود و سخنانش واضح. اعمالی که انجام داده عقل را مبهوت می‌کند. در تاریخ جهان مصلی نبوده که مانند محمّد در مدتی کوتاه، دل‌ها را بیدار، و اخلاق را تجدید، و بنای فضیلت را استوار کرده باشد.9»

*دکتر گوستاو لوبون نویسنده‌ی مشهور فرانسوی می‌نویسد: «اگر بخواهیم عظمت و اهمیت رجال بزرگ عالم را از روی آثار و کارهای آن‌ها بسنجیم، هر آینه باید گفت که پیغمبر اسلام در میان رجال تاریخ، یک رجل بسیار بزرگ نامی گذشته است. مورخین قدیم به واسطه‌ی تعصبات مذهبی اهمیتی به کارهای او نداده‌اند، ولی در عصر حاضر مورخین نصارا حاضر شده‌اند که در این باب از روی انصاف سخن گویند.10»

*کونستان- ویرژیل – گیورگیو (Gheorghiu, Constantin Virgil 1916 – 1992م) در کتاب ”محمّد پیغمبری که از نو باید شناخت“ می‌نویسد: «انقلابی که محمّد می‌خواست در آن موقع در عربستان به وجود بیاورد با توجه به رسوم و شعائر عرب، و نفوذ فوق العاده‌ی رؤسای قبایل و این‌که هر قبیله و طایفه یک واحد اجتماعی بزرگ را تشکیل می‌داد، از انقلاب فرانسه بزرگ‌تر است. 
انقلاب فرانسه نتوانست بین فرانسوی‌ها مساوات به‌وجود بیاورد، ولی انقلاب محمّد بین مسلمین مساوات به‌وجود آورد و هر نوع مزیت خانوادگی و طبقاتی و مادی را از بین برد.11»

*ساخت مساجد در آمریکا 74 درصد افزایش داشته است 
به گزارش پایگاه خبری «سی ان اس نیوز»،‌ نتایج جدیدترین مطالعه صورت گرفته از افزایش 74 درصدی مساجد در آمریکا طی یک دهه گذشته حکایت می کند. 
این مطالعه که توسط ائتلافی از سازمان های مذهبی موسوم به «جوامع مذهبی امروز» (FACT) صورت گرفته است، نشان می دهد که تعداد مساجد در آمریکا در طول 11 سال گذشته 74 درصد افزایش داشته است؛ تعداد مساجد در آمریکا در سال 2001 میلادی برابر با هزار و 209 عدد بوده است که این رقم در سال 2011 میلادی به 2 هزار و 106 مورد رسیده است.
*اسلام فراگیرترین دین در جهان است.
واتیکان به صراحت اعتراف کرد: اسلام فراگیرترین دین در جهان است.
کلیسای واتیکان در بیانیه ای اعلام کرد از حدود یک سال قبل تاکنون آمار پیروان دین اسلام به میزان 3 میلیون نفر از مسیحیت پیشی گرفته است که این امر به سبب گرایش تعداد زیادی از غربیان به دین اسلام است.
بر اساس این بیانیه با وجود تبلیغات مسموم غرب علیه اسلام گرایش به این دین بسیار است و در حال حاضر آمار مسلمانان در جهان از مرز یک میلیارد و 322 میلیون نفر گذشته است که این آمار 3 میلیون نفر بیش از مسیحیان است.

ادامه مطلب...

 

نوشته شده توسط:     

دوشنبه 91 آبان 22  8:9 عصر
نیایش
ای چو جان، اندر وجود عالمی
جان ما باشی و، از ما می رمی

نغمه از فیض تو، در عود حیات
موت در راه تو، محسود حیات

باز، تسکین دل ناشاد شو
باز، اندر سینهها، آباد شو

باز، از ما خواه، ننگ و نام را
پختهتر کن، عاشقان خام را

از مقدر، شکوهها داریم ما
نرخ تو بالا و، ناداریم ما

از تهیدستان، رخ زیبا مپوش
عشق سلمان و بلال، ارزان فروش

چشم بیخواب و، دل بیتاب ده
باز ما را، فطرت سیماب ده

آیتی بنما، ز آیات مبین
تا شود اعناق اعدا، خاضعین

کوه آتشخیز کن، این کاه را
ز آتش ما سوز، غیر الله را

رشتهی وحدت، چو قوم از دست داد
صد گره بر روی کار ما فتاد

ما پریشان در جهان، چون اختریم
همدم و بیگانه، از یکدیگریم

باز این اوراق را، شیرازه کن
باز آئین محبت، تازه کن

باز ما را، بر همان خدمت گمار
کار خود، با عاشقان خود سپار

رهروان را، منزل تسلیم بخش
قوت ایمان ابراهیم بخش

عشق را از شغل لا آگاه کن
آشنای رمز الاالله کن

من که بهر دیگران، سوزم چو شمع
بزم خود را گریه آموزم چو شمع

یارب آن اشکی که باشد دلفروز
بیقرار و مضطر و آرام سوز

کارماش در باغ و روید آتشی
از قبای لاله شوید آتشی

دل بدوش و، دیده بر فرداستم
در میان انجمن، تنهاستم

"هر کسی از ظن خود شد یار من
از درون من نجست اسرار من"

در جهان، یارب، ندیم من کجاست
نخل سینایم، کلیم من کجاست

ظالمام بر خود ستمها کردهام
شعلهای را در بغل پروردهام

شعلهای، غارتگر سامان هوش
آتشی، افکنده در دامان هوش

عقل را دیوانگی آموخته
علم را سامان هستی سوخته

آفتاب از سوز او گردون مقام
برقها اندر طواف او مدام

همچو شبنم دیدهی گریان شدم
تا امین آتش پنهان شدم

شمع را سوز عیان آموختم
خود، نهان از چشم عالم، سوختم

شعلهها آخر ز هر مویم دمید
از رگ اندیشهام، آتش چکید

عندلیبام از شررها دانه چید
نغمهی آتش مزاجی آفرید

سینهی عصر من، از دل خالی است
میتپد مجنون که محمل خالی است

شمع را، تنها تپیدن، سهل نیست
آه، یک پروانهی من، اهل نیست

انتظار غمگساری، تا کجا
جستجوی رازداری، تا کجا

ای ز رویت، ماه و انجم، مستنیر
آتش خود را، ز جانم بازگیر

این امانت، بازگیر از سینهام
خار جوهر، برکش از آئینهام

یا مرا یک همدم دیرینه ده
عشق عالمسوز را آئینه ده

موج در بحر است هم پهلوی موج
هست، با همدم تپیدن، خوی موج

بر فلک، کوکب ندیم کوکب است
ماه تابان؛ سر بزانوی شب است

روز پهلوی شب یلدا زند
خویش را، امروز، بر فردا زند

هستی جوئی به جوئی گم شود
موجهی بادی به بوئی گم شود

هست، در هر گوشهی ویرانه، رقص
میکند، دیوانه با دیوانه، رقص

گرچه تو، در ذات خود، یکتاستی
عالمی، از بهر خویش، آراستی

من، مثال لالهی صحراستم
درمیان محفلی، تنهاستم

خواهم از لطف تو، یاری، همدمی
از رموز فطرت من، محرمی

همدمی، دیوانهای، فرزانهای
از خیال این و آن، بیگانهای

تا به جان او سپارم، هوی خویش
باز بینم در دل او، روی خویش

سازم از مشتی گِل خود، پیکرش
هم صنم او را شوم، هم آزرش


علامه اقبال فرزند گرامی شرق

 

نوشته شده توسط:     

شنبه 91 آبان 20  3:33 عصر

اطلاعات اضافی : کشمیر در قلب آسیا شمال شبه قاره هند قرار دارد و از شمال و شرق با چین و از شمال غربی با افغانستان و از غرب با پاکستان و از جنوب با هند دارای مرز مشترک است و یک باریکه به نام «واخان» آن را از جمهوری تاجیکستان و ازبکستان جدا می سازد. کشمیر از سه منطقه تشکیل شده است که منطقه شمال شرقی در اختیار چین شمال غربی در اختیار پاکستان و مناطق دیگر نیز در اختیار هند قرار دارد.  


 

نوشته شده توسط:     

جمعه 91 تیر 2  2:39 عصر

  خرگوشی و لاک پشتی بر سر اینکه کدام سریع ترند بحث داشتند و قرار شد برای اثبات آن در یک مسیرمسابقه بدهند. خرگوش به سرعت مدتی دوید و دید لاک پشت هنوز نرسیده تصمیم گرفت زیر درختی استراحت کند و بعد به مسابقه ادامه دهد. بزودی زیر درخت خوابش برد ولی لاک پشت آمد و از او سبقت گرفت و مسابقه را برد.

 

خرگوش بیدار شد و متوجه شد که مسابقه را باخته . روح این داستان این است که آهسته و پیوسته رفتن سبب پیروزی در مسابقه می شود. این داستانی است که ما با آن بزرگ شده ایم و با آن مأنوسیم.ولی بعدها کسی یک نوع جالب از این قصه را برایم تعریف کرد. این قصه چنین است: خرگوش از باختن در مسابقه مایوس نشد و به پیشگیری پس از عمل پرداخت(یعنی به ریشه یابی علّی پرداخت) و فهمید که مسابقه را فقط به این دلیل باخته است که بیش از حد مطمئن ، بی دقت و باز برخورد کرده است. اگر خرگوش همه چیز را برای خودش بدیهی فرض نمی کرد، لاک پشت مسابقه را از او نمی برد. بنابراین با لاک پشت قرار گذاشت که مسابقه دیگری بدهد. لاک پشت هم قبول کرد. این بار خرگوش بدون توقف از شروع تا پایان مسابقه دوید و چند کیلومتر هم بیشتر رفت. روح این داستان میگوید که: سریع و از پا ننشستن بهتر از آهسته و پیوسته رفتن است. اگر در سازمانتان دو نفر داشته باشید که یکی آهسته کار و روش مند و قابل انعطاف و دیگری سریع و در عین حال متکی به آنچه که انجام می دهد، باشد، حتما فرد سریع و متکی به خود، بی وقفه و سریعتر از فرد آهسته کار و روش مند از نردبان سازمانی بالا می رود. آهسته کار و پیوسته کار بودن خوب است ولی بهتر است سریع و متکی به خود بود. ولی قصه اینجا تمام نمی شود. این بار لاک پشت فکری کرد و متوجه شد که با این روش راهی برای شکست دادن خرگوش وجود ندارد. کمی فکر کرد و بعد با خرگوش قرار مسابقه دیگری گذاشت . اما در یک مسیر نسبتا متفاوت. خرگوش قبول کرد. مسابقه را شروع کردند. خرگوش با حفظ آن سرعت و چالاکی پایدارانه خود، با سرعت بسیار از جا کنده شد تا اینکه به رودخانه عریضی رسید. خط پایان مسابقه دو کیلو متر آن طرف تر بود. خرگوش آنجا نشست و فکر کرد که چه کند. در این ضمن لاک پشت آهسته رسید و داخل رودخانه شد و شناکنان خود را به آنطرف رودخانه رساند و به پیشروی ادامه داد تا مسابقه را برد. روح این داستان به ما می گوید که : اول هسته اصلی توان خود را بشناس و بعد زمین بازی را طوری عوض کن که با آن توان تناسب داشته باشد. اگر سخن گوی خوبی در سازمان باشی مطمئن باش که فرصتهایی خلق میکنی تا با ارائه آنها مدیران پایین تر را قادر سازی که به تو توجه کنند. اگر قدرت تجزیه و تحلیل داری، قدری تحقیق کن، گزارش تنظیم کن و به سلسله مراتب بالا بفرست. کار کردن براساس قدرت و توانائیت نه فقط باعث می شود که به تو توجه کنند، بلکه فرصتهایی را برای رشد و ترقی ایجاد می کند. هنوز قصه تمام نشده. این بار خرگوش و لاک پشت تا اندازه ای با هم دوست شدند و نشستند و قدری با هم فکر کردند. هر دو متوجه شدند که مسابقه آخر می توانست بهتر برگزار شود. بنا بر این تصمیم گرفتند مسابقه آخر را تکرار کنند و این بار به صورت تیمی حرکت کنند. آنها شروع کردند. این بار خرگوش لاک پشت را تا رودخانه بر پشتش حمل کرد و در رودخانه لاک پشت شنا کنان خرگوش را به آن سو رساند. در آن طرف رودخانه خرگوش دوباره لاک پشت را بر پشتش سوار کرد و با هم به خط پایان رسیدند. هر دو از نتیجه مسابقه خیلی راضی تر از قبل به نظر می رسیدند. نتیجه اخلاقی اینکه: بطور انفرادی از توانٍ هسته ای برخوردار بودن و یا بطور انفرادی درخشیدن خوبست اما اگر تیمی کار نکنید و توانٍ هسته ای درونی خود را با توانٍ هسته ای فرد دیگر به پیش نبرید، همیشه زیر سطح متوسط، عمل می کنید. زیرا همیشه موقعیتهایی پیش می آید که شما کار را درست انجام نمی دهید ولی در کار گروهی همکار دیگر تان می تواند کار را به خوبی تمام کند. از این قصه درسهای بیشتری می توان گرفت. توجه داشته باشید که نه خرگوش و نه لاک پشت ، پس از شکست دست از تلاش بر نمی داشتند. خرگوش تصمیم گرفت سخت تر کار کند و پس از هر شکست به میزان تلاشش بیفزاید. لاک پشت استراتژی خود را تغییر داد زیرا او تا آنجا که در توان داشت سخت تر کار می کرد و در زندگی وقتی با شکست مواجه می شد گاهی اوقات لازم بود سخت تر کار کند و بر تلاشش بیفزاید.


 

نوشته شده توسط:   الهه ناز  

جمعه 91 اردیبهشت 29  10:23 عصر

خانم جوانی که در کودکستان برای بچه های 4 ساله کار میکرد میخواست چکمه های  
یه بچه ای رو پاش کنه ولی چکمه ها به پای بچه نمیرفت بعد از کلی فشار...و خم و راست شدن، 
بچه رو بغل میکنه و میذاره روی میز، بعد روی زمین بلاخره باهزار جابجایی و فشار چکمه ها 
   رو  پای بچه میکنه و یه نفس راحت میکشه که ... 
هنوز آخیش گفتن تموم نشده که بچه میگه این چکمه ها لنگه به لنگه است . 
خانم ناچار با هزار بار فشار و اینور و اونور شدن و مواظب باشه که بچه نیفته هرچه تونست کشید  
تا بلاخره بوتهای تنگ رو یکی یکی از پای بچه درآورد . 
 گفت ای بابا و باز با همان زحمت زیاد پوتین ها رو این بار دقیق و درست پای بچه کرد که لنگه به لنگه نباشه 
ولی با چه زحمتی که بوت ها به پای بچه نمیرفتن و با فشار زیاد بلاخره موفق شد که بوت ها رو  پای این کوچولو بکنه 
که بچه میگه این بوتها مال من نیست.   
خانم جوان با یه بازدم طولانی و کله تکان دادن که انگار یک مصیبتی گریبانگیرش شده. با خستگی تمام نگاهی به بچه انداخت و گفت آخه چی بهت بگم. دوباره با زحمت بیشتر این بوت های بسیار تنگ رو در آورد. 
وقتی تمام شد پرسید خب حالا بوت های تو کدومه؟ بچه گفت همین ها بوت های برادرمه ولی مامانم گفت اشکالی نداره میتونم پام کنم....
مربی که دیگه خون خونشو میخورد سعی کرد خونسردی خودش رو حفظ کنه و دوباره این بوتهایی رو که به پای این بچه نمیرفت به پای اون کرد یک آه طولانی کشید وبعد گفت
 خب حالا دستکشهات کجان؟
توی جیبت که نیستن. بچه گفت توی بوتهام بودن دیگه!!!!!!!!!!


 
<      1   2   3   4      >
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
 
پنج شنبه 103 فروردین 9
امروز:   731 بازدید
دیروز:   560  بازدید
فهرست
پیوندهای روزانه
آشنایی با من
جمله های طلایی و مطالب گوناگون
الهه ناز
دلسوز و مهربان نسبت به همه بنده های خدا هستم و سعی میکنم به همه کمک کنم. لطف کنید وبلاگ را فقط با اکسپلورر مشاهده فرمایید چون اینطوری دیگه بهم ریخته نخواهد شد...
لوگوی خودم
جمله های طلایی و مطالب گوناگون
اوقات شرعی
لینک دوستان
EMOZIONANTE
عاشقان
عاشق آسمونی
به سوی فردا
معرفی سایت ها و بهترین های اینترنت
اگه باحالی بیاتو
دیار عاشقان
فرزانگان امیدوار
خورشید تابنده عشق
آیینه های ناگهان
لحظه های آبی
تمیشه
***جزین***
((( لــبــخــنــد قـــلـــم (((
فنی و مهندسی
همنشین
گل رازقی
سایت اطلاع رسانی دکتر رحمت سخنی Dr.Rahmat Sokhani
آخرالزمان و منتظران ظهور
PARSTIN ... MUSIC
منتظر ظهور
رز یخ زده
نظرمن
Smile of dream

عصر پادشاهان
Different.fdan
● بندیر ●
سایت مهندسین پلیمر
Polymer Engineers of Darab University

سلام
ن والقلم ومایسطرون
سرباز ولایت
لنگه کفش
د نـیـــای جـــوانـی
مهندسی مکانیک ( حرارت و سیالات)-محی الدین اله دادی
هستی همیشگی
دانلود آهنگ جدید
سکوت ابدی
ای که مرا خوانده ای ، راه نشانم بده
SIAH POOSH
بخور زار
بلوچستان
بامبو
اقلیم شناسی دربرنامه ریزی محیطی
مدرسه ای شاد
محفل آشنایان((IMAN))
آخرین روز دنیا
هیس
اتاق دلتنگی
مهر بر لب زده
ادبیات و فرهنگ
MATIN 3DA
ارتش دلاور
عشاق((عکس.مطلب.شعرو...))
PARANDEYE 3 PA
PARANDEYE 3 PA
فانوسهای خاموش
کانون فرهنگی شهدا
ساده دل تنها
یا د د اشت ها ی شخصی خو د م .
سایت مشاوره بهترین تمبرهای جهان دکترسخنی
شهرستان بجنورد
وبلاگ آموزش آرایشگری
کلکسیون تمبرخانواده شهید محمدسخنی وجمیله رمضان
اسیرعشق
||*^ــــ^*|| diafeh ||*^ــــ^ *||
سایت طنز و کاریکاتور دکتررحمت سخنی
شب و تنهایی عشق
داستانهای واقعی روابط عمومی Dr.Rahmat Sokhani
عصر پاییزی
به خوبی فکر کن
آقاشیر
دانلود بازی موبایل بازی موبایل بازی موبایل بازی موبایل
.دوازدهمین سوارسرنوشت
کامپیوتر+ اینترنت+ ...
ماییم ونوای بینوایی.....بسم الله اگرحریف مایی
روانشناسی آیناز
کـــــلام نـــو
جبهه مقاومت وبیداری اسلامی
سایت جامع اطلاع رسانی برای جوانان ایرانی
آوای قلبها...
طب ورزشی دکتررحمت سخنی Dr.Rahmat Sokhani
دوربین مدار بسته
سفیر دوستی
سایت گوناگون دکتر رحمت سخنی Dr.Rahmat Sokhani
آسمان آبی من
تنهایی......!!!!!!
خبر روز
کربلا
رویش
یادداشتها و برداشتها
تعمیرات تخصصی انواع پرینتر لیزری اچ پی HP رنگی و تک رنگ و اسکنر
آموزش شنا
معیار عدل
کارشناس مدیریت بازرگانی: مهران حداد
سکوتی پرازصدا
xXx رنـــــــــــگـــــــــارنـــــــــــــــگ xXx
.: شهر عشق :.
تک درخت
پیامنمای جامع
پرنسس زیبایی
بوی سیب BOUYE SIB
نکته های زندگی
معرفی روستای قزل احمد
ما تا آخرایستاده ایم
روستای چشام
سایت روستای چشام
عکس سرا + جام جهانی 2010
عکس های عاشقانه
بنده ی ناچیز خدا
رفقا
اس ام اس های عاشقانه
فقط عشقو لانه ها وارید شوند
پتی آباد سینمای ایران
سلام آقاجان
منطقه آزاد
❤ღنیلوفرهای آبیღ❤
علی پیشتاز
هگمتانه
گیاهان دارویی
محمدمبین احسانی نیا
ستاره سهیل
اندیشه های من
ღღتنهاییღღ
تنهایی
شــــــهدای روستای مـــکـــی کوهسرخ
درهم
*bad boy*
عاشقتم
یاد نیما
واقعه
چوک بندر
مشاوره - روانشناسی
عشق آباد شهرمن
بچه های خدایی
شبستان
دل شکســــته
برادران شهید هاشمی
شهداشرمنده ایم _شهرستان بجنورد
اسطوره عشق مادر
نور
Dark Future
**عاشقانه ها**
الهگان
سلامتی و فرج امام زمان صلوات
عشق
ترانه ی زندگیم (Loyal)
توشه آخرت
Manna
دریایی از غم
ارواحنا فداک یا زینب
علمدار بصیر
عشق الهی: نگاه به دین با ...
عطش (وبلاگ تخصصی ماه محرم و صفر)
انجام پروژه های دانشجویی برای دانشجویان کنترل
اواز قطره
محمد قدرتی Mohammad Ghodrati
پیمان دانلود
بچّه شهید (به یاد شهدا)
یه دختره تنها
ورزشهای رزمی
سرباز حریم ولایت
جک ، اس ام اس و عکس
سماموس
حکیم دزفولی
خنده بازار
گل همیشه نازم
ऌ عاشق بی معشوق ऌ
گل خشک
راه فضیلت
نامه ای در راه عشق
نت سرای الماس
دل پر خاطره
مردود
ست سارافون ودامن شلواری نیلوف
دهکده کوچک ما
گروه اینترنتی جرقه داتکو
نهِ/ دی/ هشتاد و هشت
فقط خدا
COMPUTER ENGINEERING &
شاه تور
اسرا
غزلیات محسن نصیری(هامون)
پاتوق دخترها
اس ام اس جدید
موعود
آتیه سازان اهواز
نور غدیر
دُرُخـــــــــــــــــــــــش
این نیز بگذرد ...
گالری رنگارنگ
خداجون دوستت دارم
کان ذن ریو کاراته دو ایلخچی
کلاس من
اهلبیت (ع)،کشتی نجات ما...
کیمیا
طوبای محبت
نوری چایی_بیجار
* روان شناسی ** ** psychology *
دوستانه
xXx عکسدونی xXx
شخصی
هرچه می خواهد دل تنگم میذارم
کتابهای رایگان برای همه
مهربانی
نقاشی های الیکا یحیایی
اصولی رایانه
سید خراسانی
زمزمه تنها
« عــــــفـــــــاف و حـــــجــــــاب »
سوادکوهی ریکا
سکوت(فریاد)
نوستالوژی دل ....
عاشقانه ها
mohammad
حرفهای شیرین
عرفان وادب
خیارج سرای من است
حرفهای آسمانی
شَبـَــــــــــــــکَة المِشـــــــــــــکاة الإسلامیــــــــــة
احسان ابراهیم پور
بهنام دانلود
مجموعه مقالات رایانه MOGHALAT COMPUTER
عاشقانه ها
باشگاه پرواز
سکوت پرسروصدا
بدنسازی و هیکل
khoshbakhti
فرهنگی
Morteza Qasemi:Violinist
تنها

راه انداز و برنامه نویس پی ال سی+تازه های فناوری اطلاعات
چشم انتظار
درگز دیار آشنا
عشق بزرگ ترین دروغ دنیاست
دل شکسته
پیامک 590
خط بارون
خط بارون
خط بارون
نبض شاه تور
فرزند روح الله
اخبار دنیای عشق
تجربه های مربی کوچک
صل الله علی الباکین علی الحسین
Sense Of Tune
ghamzade
یٰا عِمٰادَ مَنْ لا عِمٰادَ لَهْ
متالورژی_دانلود فایل برای دانشجویان متالورژی (rikhtegari.com)
رویایی زندگی کردن...
اسماء الحسنی
خوش مرام
تینا
ستاره سهیل
جلسه قرآن وعترت کاشان
قافله شهدا
♥ღردپای عشق♥ღ
در پناه آسمون
انتظار نور
برو بچه های ارزشی
Chamran University Accounting Association
پاتوق سرا
عشق سرخ
مقاله های تربیتی
یاس من
آرامش جاویدان در پرتو آموزه های اسلام
فقط خدا
دوزخیان زمین
گل یا پوچ ؟
داستان یک روز
vagte raftan
ناکام دات کام
آزاد اندیشان
گنجینه
پایگاه اطلاعاتی و کاربردی شایگان
حفاظ
محمد شادانی
مناجات با عشق
فهادانــ
دانشجو
بیاببین چیه ؟
از یک انسان
غم
زازران
مریم بانو
mahoor
مرجع اس ام اسSMS
قرمز ها
جالب انگیزناک
فقط من برای تو
یادداشتهای روزانه رضا سروری
سیاه و سفید
داود ملکزاده خاصلویی
دوباره سبز می شویم...
شش گوشه
ریاضیات
نوجوونی از خودتون
عکس
امپراتوری هخامنشیان
آرشیو
آرشیو مطالب کتاب جمله های طلایی و مطالب گوناگون[58] . جمله های طلایی[17] . ازدواج[8] . آرامش[4] . تصاویر[4] . خانواده سبز[4] . زندگی[4] . عشق[3] . خوشبختی[3] . رومانتیک[3] . سلامتی[3] . تصویر[3] . زن[3] . میلاد[3] . گناه[2] . مادر[2] . گزیده مجله خانواده سبز[2] . کشمیر[2] . قرآن[2] . عیدنوروز[2] . فریدون مشیری[2] . قانون جذب[2] . مناظره[2] . یادگاری دوستان[2] . کبد چرب[2] . نعمت[2] . جملات الهام بخش و زیبا برای زندگی[2] . خدا هست[2] . تکالیف[2] . تکنولوژی فکر[2] . حسین[2] . دختر[2] . دوستت دارم[2] . دوستی[2] . داستان[2] . زیبایی[2] . علی(ع)[2] . شب قدر[2] . صلوات[2] . صوفی و خرش[2] . اسلام[2] . ارتباط[2] . اس ام اس[2] . پیامبر[2] . اعمال[2] . اعمال شب لیله الرغائب . اعمال هنگام خواب . افتخار به زن بودن . افرادی که چشمشان کمتر از یک نمره ضعیف است، لیزیک نکنند . افسانه زن . افکاردیگران . اقدام عجیب . اگر خستگی و کسالت رهایتان نمی‌کند ! . اگر دعایتان مستجاب شد مواظب سه حالت باشید . اگر نمیتوانی . الحمد لله . الله الله و استجابت دعا . الهی قمشه ای . اما... . امام باقر . امام جعفرصادق . امام رضا (ع) . امام رضا علیه السلام و حفظ آبروی شیعه خراسانی . امام زمان . امام صادق . امام کاظم . امام هادی . امشب لیلةالرغائب . امنیت . امید . امید به زندگی به 150 سال می‌رسد . امیدوار کننده ترین آیه در قرآن . امیدواری . انتخاب نوع حجاب . اندیشه ها . انسان . انسانهای سبز . انگشتر بهشتى . انواع سوشی با طراحی های دیدنی و زیبا . انواع مختلف کفش . اولین ژیانی که تولید شد/عکس . اولین و آخرین سفر انسان به ماه . ای جوووونم . ایدز . ایده . ایده بزرگ . ایران برگر . ایران پرمصرف‌ترین مشتری سیگار تا 40 سال آینده . این 9 خرافه سلامت را باور نکنید! . این خوردنی‌ها شما را خسته‌ می‌کنند . این خوشمزه ها شما را پیر می‌کنند! . این ستارگان زن از شوهرانشان پولدارترند! . این ماده مغذی محافظ لثه است . این میان وعده مانع پرخوری می شود . این نانوایی نان ندارد . اینترنت با مغز ما چه می‌کند . بـآیَـ? . با 16 درخت با شکوه در گوشه و کنار جهان آشنا شوید . با اصول و کلیدهای فهم زبان بدن آشنا شویم! . با اظهار نیاز خود را ذلیل نکنید . با افراد عصبی چگونه برخورد کنیم . با این 12 انگیزه ازدواج نکنید! . با این لباس ها خوش اندام می شوید . با این نوشیدنی شیرین لاغر شوید . با تلاش . با خزان‌ زدگی پوستمان چه کنیم . با زبان بدن، مچ همه را بگیرید! . با فواید دارچین آشنا شویم . با مردان کوتاه قد ازدواج کنید! . بارهنگ . بازداشت یکی‌از عوامل تحریکات‌اخیر دراصفهان . بازیگر زن ایرانی از تغییر جنسیت و دنیای مردانه‌اش می‌گوید . باشگاه لاغر اندام های گوشی های موبایل! . بافتن موها . بانوی ایرانی، بهترین ورزشکار زن سال 2014 آسیا . باید و نبایدهای طراحی دکور فضای داخلی خانه . ببخش . بخشش . بخشش کنید، اما . بخور نخور‌های پاییزی از دید طب سنتی . بدون رژیم گرفتن لاغر شوید . برای نوجوان خود وقت بگذارید . برخی از آثار نماز شب . برداشتن موانع موفقیت . برکات‌ ماه‌ رمضان‌ . بسیار مهم و حیاتی . بلایی که سیگار بر چهره می‌‌آورد . به بهانه فیلم ملک سلیمان (ارتباط،دوستی و ...با اجنه مسایل دیگر) . به زن بودنتان افتخار کنید . بهترزندگی کردن . بهترزیستن . بهترین . بهترین خوراکی‌ها برای داشتن چشمانی زیبا . بهترین دعاى حاجت . بهترین راهنمای انتخاب و خرید لباس پاییزی . بهترین فبلت‌هایی که می‌توانید در پاییز خریداری کنید . بهترین و بدترین موادغذایی برای دیابتی‌ها . بهترین و جالب ترین سلفی های 2014 . بهترین کرم دور چشم، مناسب سنِ شما . بهترینها برای سال نو . بهره مندی از دنیا . بهروز یاسمی . بیست معجزه . بیش از 120 انسان منجمد در انتظار حیات دوباره‌اند! . بیماری که جان مرتضی پاشایی را گرفت جدی بگیرید . بیوگرافی ناصر گیتی‌جاه . پاداش کسی که آیة الکرسی را زیاد می خواند . پاسخ . پاسخ به سوالات . پای صحبت «نامزد مرتضی پاشایی» . پایان یا آغاز عاشق . پایه تخت . پایه های اخلاق . پردرآمدترین شغل ها برای زنان . پرسش . پروانه . پروردگار . پس از فوت همسرش! . پسر . پل . پلک بزنید . پند . پوکی استخوان . پیام . پیام ضروری . " دانش کم چیز خطرناکی است " . "حبس" در انتظار مزاحمان تلفنی 115 . "زمین در خوش ترین احوال" . «بهنام تشکر» پدربزرگ شد! . 10 اختراع برتر 2014 معرفی شد . 10 ترفند ساده برای سال اول ازدواج . 10 تفاوت عمده بین مغز زنان و مردان! . 10 چیزی که زن‌ها درمورد مردها تنفر دارند . 10 چیزی که هرگز نباید روی صورت تان قرار دهید . 10 درس زندگی . 10 دلیلی که باعث می‌شوند هرگز ثروتمند نشوید! . 10 راز تحریک متابولیسم بدن . 10 راز حل نشده در مورد انسان‌های اولیه . 10 راز نادیده گرفته شده از تاریخ . 10 روش برای اینکه در زندگی خوش شانس باشیم . 10 فایده معجزه‌ آسای زنجبیل . 10 فرمول ساده برای چکاپ شخصی . 10 مسکن طبیعی عالی برای دردهای قاعدگی . 100 دلاری . 12 آلوده‌کننده هوای داخل خانه . 13 عادت روزمره که باعث پیری میشود . 13 واقعیت چینی که شاید نشنیده باشید . 1387 . 14 باور غلط گوارشی . 14 نکته برای رسیدن به زندگی شادتر! . 15 واقعیت جالب در مورد هند که تا به حال نشنیده اید . 15 کاری که افراد برخوردار از اعتماد به نفس بالا انجام نمی‌دهند . 15روز . 16 اشتباهی که شما را کوتوله نشان می‌دهد! . 18 توصیه همسرانه برای آقایان . 20 دقیقه قبل از خواب قهوه بنوشید . 22 نکته تغذیه‌ای،نمره سلامت‌ . 25 نکته طلایی . 27 چیزی که در 27 سالگی باید یاد گرفت . 3 سال متوالی خشکسالی متوسط تا شدید در 8 استان . 30 . 30 بلایی که نباید سرخودتان بیاورید !!! . 30سال . 4 برابر شدن جمعیت سالمندی ایران . 40 آموزه مهم درباره همسرداری از زبان ائمه . 40 درصد از 200 نوع سرطان، قابل پیشگیری است . 40 نکته مهم اخلاقی در 40 جمله کوتاه و خواندنی . 40درس . 5 اشتباه در شستن صورت . 5 ترفند برای کار کمتر و موفقیت بیشتر در زندگی . 5 نکته حیاتی برای پیاده روی در تابستان . 50 . 6 چای گیاهی که سالم تان می کنند . 6 راهکار برای فرار از استرس های کاری . 6 فایده . 7 پیشنهاد غذایی مهم پزشکان برای سلامت و زندگی شاد خانم ها . 7 دلیل کاهش تمایل زنان به بچه‌دار شدن . 7 غذای ساده برای 7 موقعیت حساس . 79 درصد روزهای امسال پاک و سالم بودند . 7سین . 8 جاذبه طبیعت گردی ایران . 8 غذای سمی . 8 ماده خوراکی برای کم کردن اشتها . 8 نکته مهم . 9 توصیه‌ مفید صبحانه‌ ای! . 9 عادتی که ثروتمندان در زندگی دارند . 9 یار سلامتی بدن به شرط اعتدال . Art . Beautiful letter . Best Photograph . change me . Frying eggs made easy . Kashmir . Nice Garden . RED X RED . sms-اس ام اس . snake man . Surgery of a snake . Taronga Zoo . wow!!! . آبان ماه . آبان، ماه کم آبی تهرانی ها . آتش چهارشنبه . آثار روابط جنسی از منظر قرآن . آخر الزمان . آخرین آمار ازدواج و طلاق در کشور . آخرین آمار بیکاری در کشور . آخرین حرف تو چیست؟ . آدم برفی . آرام شدن . پیامبر اکرم . پیامبر اکرم(ص) . پیامبر اکرم(ص) نمونه کامل اخلاق . پیامبراکرم . پیامبران . پیرزن و مرد گوژپشت . پیشگیری از بارداری در ابتدای ازدواج . پیشگیری از سرطان . پیشنهاد هیجان‌انگیز برای موهای شما . پیوندهای روزانه . تئوری پنجره شکسته . تاثیر رنگ های شاد بر خلاقیت انسان ها . تاثیر قرمزوآبی . تاثیر میوه‌های بنفش و آبی در تقویت حافظه . تاثیر والدین در اخلاق . تاریخچه هفت سین . تاریخچه ولنتاین . تبدیل برج آب قدیمی به یک خانه مدرن . تبریک . تجلیل از پدر تعلیم وتربیت ایران در روز جهانی کودک . تخریب 2 طبقه پاساژ علاءالدین... . تدابیر مردان در همسرداری . تدبیر درست . ترافیک پرحجم در جاده های کشور . ترایفـل کاسـه ای رنگی . ترفندهای ساده برای زندگی . ترفندهای یک کدبانوی کامل . ترول . ترک کف پا را جدی بگیرید . تزریق انسولین، باعث ایجاد سرطان خون می‌شود . تزیین تخم مرغ . تست . تستهایی جالب برای تشخیص طلای اصل از طلای تقلبی . تشخیص آلزایمر از طریق راه رفتن . تشخیص آلزایمر با تست بویایی ! . آزاردهنده‌ترین مشکلات اندروید جدید . آسون ترین کار و سخت ترین کار . آشنایی با علائم، راه‌های تشخیص و مقابله با ویروس‌ کرونا . آشنایی با علایم و نشانه بیماری ها در چهره . آشنایی با معماران چیره دست دنیای جانوران . آشنایی با ویتامین D و بیماری های کمبود ویتامین D . آفرینش زن . آلودگی در آب تهران نداریم . آمادگی ازدواج . آموزش درست کردن بهترین سیب‌ زمینی سرخ کرده‌ دنیا . آموزش نماز . آموزش کمک‌های اولیه به مصدومین اسید پاشی . آموزنده . آموزه های طنز و جالب عمه کتی . آنچه در مورد میگو باید دانست .
آرشیو
اشتراک
 
طراح قالب
www.parsiblog.com